KATALOG NOTLARI
Paris okulu’nun ussta ressamından ilginç, farklı çağrışımlara gebe bir resim. Elinde kılıcımsı bir formla resmin sağına doğru kaçan bir figür, onun hemen arkasında morların taçlandırdığı rüzgar gülünü andırır hareketli bir form ve üstünde resmi bir bıçak yarası gibi kesen keskin bir hareket... topu topu üç jestüel hereketten oluşan ve kolay tanımlanamayan bu resim, kültürel belleği soyut resmin içerisine akıtarak modern bir sanat arayışı içerisindeki Nejad Devrim’in hayal gücünün derinliğine işaret ediyor. Küçük ifadelerin ve nazik renk dokunuşlarının ustalıklı dansı..
NEJAD DEVRİM
Yazar İzzet Melih Devrim ile ressam Fahrelnissa Zeid’in oğluydu. Galatasaray Lisesi’ndeki öğrenimini tamamladıktan sonra girdiği İDGSA Resim Bölümü’nde, LeÅLopold Levy’nin atölyesinde çalıştı. 1947’de ilk kişisel sergisini, Maurice Bedel’in desteğiyle Paris’te (Allard Galerisi) açtı. Doğu sanatı ve Fransız şiirsel soyutlaması, etkilendiği başlıca kaynaklar oldu. 1952’de Yeni Paris Okulu’nun Ressamları sergisine katıldı. Bir yıl sonra Estienne’in Brüksel’de hazırladığı karma sergiye davet edildi. Bu dönemde İtalya, İspanya, Hollanda ve İngiltere’ye gitti. 1958’de Brüksel’de (Güzel Sanatlar Sarayı) retrospektif bir sergi yaptı. Polliakof, Mannesier ve Bissiere gibi sanatçılarla yakın dostluklar kurdu, onlarla karma sergilere katıldı.Bissiere’in övgüsünü kazandı. Paris’teki Mayıs ve Yeni Gerçekcilik salonlarında yapıtları sergilendi.1980’de New York’da (Sutton Place) kapsamlı bir sergi düzenledi.Yaşamına daha sonra Polonya’da devam etti.
Eleştirmen G. Boudille, 1960’lı yıllarda Nejad’ın resmini, “hareketli, coşkulu, huzursuz ve zarif, karmaşık, çok yönlü ve değişken olan yaratıcısının bir aynası” olarak değerlendirdi. Nejad Devrim’in sanatı, kişisel deneyim ve birikimlerle kazanılmış bir görüş ve duyarlılığın ürünüdür. Uluslararası soyutun, özgün bir temsilcisi olarak değerlendirilebilir. Eserleri, ülkemizde özel koleksiyonların yanı sıra Fransa, Danimarka ve Polonya müzelerinde yer almaktadır.