Lot 007
HÜSEYIN AVNI LIFIJ
1984’te İstanbul’da yayımlanan ve Adnan Coker tarafından hazırlanan “Avni Lifij Poşadlar” kitabı, s.63’te yer almaktadır. 1914 Kuşağı sanatçıları arasında yer alan Hüseyin Avni Lifij, Türk resim sanatı tarihinde farklı kişiliği ve sanatıyla öne çıkmış isimlerden biri. Osman Hamdi Bey tarafından resimleri Abdülmecid Efendi’ye gösterilen, Abdülmecid’in desteğiyle 1909 yılında Paris’e Fernand Cormon atölyesine gönderilen sanatçının kendine özgü resim anlayışı ve tekniği onu kuşağının tüm ressamlarından ayırıyor. Çalışmaları, ışık-gölge kullanımı açısından Fransız Empresyonistleri’nden izler taşımakla birlikte, resimlerindeki içerik, alegori, şiirsellik onu daha ziyade Sembolistler’e yakın kılıyor. İzlenimden ziyade duyguya ve ifadeye önem veren Hüseyin Avni Lifij, poşadlarında tıpkı bu resimde olduğu anlık duyumsamalarını kayda geçiriyor. küçük bir mimari ünite olarak yeşillikler içerisindeki bir cami, birbirinin içerisinde kaybolan renk katmanları arasında gerçekten de anlık bir izlenimin ardından belirdiğini hissettiriyor. Neredeyse avuç içi büyüklüğündeki bir yüzeyde bu derinlikte bir imgeyi gizleme becerisi, insana resim sanatının yanılsama gücünü bir kez daha hatırlatıyor.